Zaufali nam

Ecolab sp. z o.o.
Capgemini Polska sp. z o.o.
Centrum Bankowości Bezpośredniej sp. z o.o.
Radiology Therapeutic Center Poland sp. z o.o.
Muve S.A.
Cenega S.A.
Qloc S.A.
ista Polska sp. z o.o.
ista Shared Services Polska sp. z o.o.
Nifco Poland sp. z o.o.
Prominex sp. z o.o.
FEIN Polska Elektronarzędzia sp. z o.o.
Skalski Budownictwo sp. z o.o. S.K.A.
Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi sp. z o.o.
Mizeton sp. z o.o.
Amer Sports Financial Shared Service sp. z o.o.
Lider rynku poligraficznego w Polsce
Koester Polska sp. z o.o.
BLOG KANCELARII

Najświeższe informacje z dziedzin prawa pracy i prawa cywilnego dostępne na autorskim blogu krakowskiej Kancelarii Prawnej. Zapraszamy do częstego zaglądania.

Zobacz całą galerię szkolenia
04.09.2018

Naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa – nowe przepisy

W dniu 3 września br. weszła w życie ustawa z dnia 5 lipca 2018 roku o zmianie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz niektórych innych ustaw, której celem było dostosowanie polskich regulacji do wymagań dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/943/UE z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony niejawnego know-how i niejawnych informacji handlowych (tajemnic przedsiębiorstwa) przed ich bezprawnym pozyskiwaniem, wykorzystywaniem i ujawnianiem.
31.08.2018

Zmiany w egzekucji komorniczej z rachunku bankowego.

Dnia 9 lipca 2018 roku weszła w życie ustawa z dnia 13 kwietnia 2018 roku o zmianie ustawy – Kodeks cywilny oraz niektórych innych ustaw („Ustawa zmieniająca”). Wspomniana ustawa wprowadza istotne zmiany w Kodeksie postępowania cywilnego („KPC”) w zakresie egzekucji komorniczej z rachunków bankowych dłużnika. Materię tą regulują przepisy art. 889 KPC i następne.
25.07.2018

Informacja o niekaralności pracowników – nowe przepisy

W dniu 27 czerwca 2017 roku weszła w życie ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 roku o zasadach pozyskiwania informacji o niekaralności osób ubiegających się o zatrudnienie i osób zatrudnionych w podmiotach sektora finansowego.
17.07.2018

Zmiany w instytucji przedawnienia

W dniu 9 lipca 2018 roku w życie weszła ustawa o ustawa z dnia 13 kwietnia 2018 roku o zmianie ustawy - Kodeks cywilny oraz niektórych innych ustaw („nowelizacja”) wprowadzająca istotne zmiany w zakresie przedawnienia.
12.07.2018

Szczególna waga prawidłowego uzasadnienia wypowiedzenia umowy o pracę przez pracodawcę

Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem jest normalnym, podstawowym sposobem zakończenia stosunku pracy. Zgodnie z art. 30 § 4 Kodeksu pracy, oświadczenie pracodawcy o wypowiedzeniu umowy zawartej na czas nieokreślony powinno wskazywać przyczynę wypowiedzenia umowy.