Świadectwo pracy co do zasady w ostatnim dniu obowiązywania umowy o pracę

Anna Rogowska
2019-06-11
pNa podstawie ustawy z dnia 16 maja 2019 roku o zmianie ustawy - Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw, we wrześniu wprowadzane zostaną nowe zasady dotyczące wydawania świadectw pracy./p pZgodnie ze zmienionym art. 97 § 1 kodeksu pracy w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca jest obowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy w dniu, w którym następuje ustanie stosunku pracy, jeżeli nie zamierza nawiązać z nim kolejnego stosunku pracy w ciągu 7 dni od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia poprzedniego stosunku pracy. Jeżeli z przyczyn obiektywnych wydanie świadectwa pracy pracownikowi albo osobie przez niego upoważnionej w tym terminie nie jest możliwe, pracodawca w ciągu 7 dni od dnia upływu tego terminu przesyła świadectwo pracy pracownikowi lub tej osobie za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2188) albo doręcza je w inny sposób. Świadectwo pracy dotyczy okresu lub okresów zatrudnienia, za które dotychczas nie wydano świadectwa pracy./p pJednocześnie pracownikowi przyznano dłuższy 14 - dniowy termin na wystąpienie p Any time you require producing support you start in search of trusted a href="https://custom-writing.co.uk/personal-statement"personal statement writing/a call us today we are the best solution for individuals who wish a blend of flawless excellent cardstock and welcoming fees /p do  pracodawcy z wnioskiem o sprostowanie świadectwa pracy. W razie nieuwzględnienia wniosku pracownikowi przysługuje, w ciągu 14 dni od zawiadomienia o odmowie sprostowania świadectwa pracy, prawo wystąpienia z żądaniem jego sprostowania do sądu pracy. W przypadku niezawiadomienia przez pracodawcę o odmowie sprostowania świadectwa pracy, żądanie sprostowania świadectwa pracy wnosi się do sądu pracy./p pRadca prawnybr /Anna Rogowska/p